Miriam Höglund jest dietetykiem, Instruktorem szkolenia grupowego i ma doświadczenie w branży zdrowej żywności z dużym zainteresowaniem suplementami diety. Ona wzmocniła doświadczenie poprzez studia w żywieniu z dodatkowym kursem odżywienia sportowego aby pogłębić wiedzę o żywieniu powiązanym z ćwiczeniami i wydajnością. 

W naszej diecie istnieje wiele różnych podobnych rodzajów pożywnych elementów, np. kwasy tłuszczowe, z różną funkcją w naszym ciele. Zwykle można podzielić tłuszcze na cztery kategorie - tłuszcze nasycone, tłuszcze trans, tłuszcze jednonienasycone i tłuszcze wielonienasycone. 

W obrębie tych kategorii znajduje się wiele różnych kwasów tłuszczowych, z których niektóre są dla nas niezbędne, tj. ciało nie może ich samodzielnie wyprodukować, ale muszą one być dostarczone poprzez odżywianie. 

Przykładami takich niezbędnych kwasów tłuszczowych są wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. W oleju z łososia, one są w połączone z omega-9. Aby uzyskać bardziej szczegółowy obraz różnych omega połączeń, opiszę je poniżej osobno. 

Omega-3 

Istnieje kilka różnych kwasów tłuszczowych omega-3, z których jeden jest tzw. macierzysty kwas tłuszczowy alfa-kwas linolenowy (ALA). ALA występuje w olejach roślinnych i orzechach, takich jak olej lniany, olej rzepakowy i orzechy włoskie. ALA to średni kwas tłuszczowy, który można rozszerzyć na niezbędne kwasy tłuszczowe, kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA). 

Ta konwersja niestety nie jest tak skuteczna dla większości z nas, więc aby zapewnić sobie wystarczającą ilość EPA i DHA, Food Administration zaleca spożywanie ryb 2-3 razy w tygodniu. Zaletą jest wybór tłustych ryb, takich jak łosoś i makrela, ponieważ zawierają więcej omega-3 niż inne, mniej tłuste ryby, np. dorsz. Dla osób, którzy jedzą ryby rzadko lub w ogóle, suplement omega-3 jest dobrym rozwiązaniem. 

EPA i DHA spełniają wiele ważnych funkcji w organizmie. EPA jest dalej metabolizowany przez różne enzymy do eikozanoidów, które są grupą biologicznie aktywnych substancji, które obejmują prostaglandyny, prostacykliny, leukotrieny i tromboksany. 

Te eikozanoidy regulują następnie ciśnienie krwi, czynność nerek, krzepnięcie krwi, reakcje zapalne i immunologiczne, wrażliwość na ból itp. Ponieważ wpływają one na ciśnienie krwi, ale także na stężenie lipidów we krwi, EPA jest ważna dla zdrowia sercowo-naczyniowego. DHA jest niezbędny dla rozwinięcia mózgu i innych tkanek u płodów i niemowląt i odgrywa ważną rolę w czynnościach nerwowych i wzrokowych. DHA odgrywa nie tylko ważną rolę dla płodu i niemowlęta, ale również przez całe jego życie jest ważny dla mózgu i wzroku. 

Badamy także rolę omega-3 w pomaganiu dzieciom w trudnościach z koncentracją, czytaniem i pisaniem. 

Omega-6 

Rodzimym kwasem tłuszczowym w rodzinie kwasów omega-6 jest kwas linolowy (LA). 

LA występuje głównie w tłustych warzywach, takich jak olej słonecznikowy, nasiona słonecznika, soja i olej kukurydziany. LA jest jak kwasem tłuszczowym, który można przekształcić w inne substancje w organizmie, np. w różne kwasy tłuszczowe takie jak gamma kwas linolenowy (GLA) i kwas arachidonowy. GLA to przeciwzapalny kwas tłuszczowy, który jest także zwykle sprzedawany jako oddzielny suplement dietetyczny dzięki jego doskonałym właściwościom. 

Kwas arachidonowy, z drugiej strony, może przekształcić się w eikozanoidy takie jak EPA (omega-3). 

Eikozanoidy wytworzone z omega-6 są w zasadzie przeciwieństwem do effectu eikozanoidów, utworzonych z kwasów tłuszczowych omega-3. W związku z tym stwierdzono wcześniej,, że to niezdrowe omega-6, ponieważ w teorii mogły zwiększać zapalenia, ale późniejsze badania wykazali, że taki efekt nie występuje. 

Nie jest ważne który odgrywa ważniejszą rolę : Omega-6 czy Omega-3 , tylko w jakiej ilości je spożywać. Zatem nie ma potrzeby unikać naturalnych źródeł kwasów omega-6, o ile otrzymujecie wystarczającą ilość Omega-3. 

Trafiając do organizmu, te kwasy tłuszczowe zwalczają identyczne enzymy dla przekształcania na inne aktywne substancje, gdyż Omega-3 ma więcej pokrewieństwa z enzymami niż Omega-6, co jest pozytywnym efektem dla organizmu jeżeli zazwyczaj spożywamy mniej Omega-3. 

Olej z łososia premium ma właściwą równowagę między omega-3 i omega-6, aby nasz organizm czuje się dobrze. 

Omega-9 

Omega-9 to grupa mniej istotnych kwasów tłuszczowych, które organizm produkuje samodzielnie. Te kwasy tłuszczowe wzmacniają dobre efekty kwasów omega-3 i 6. 

Najbardziej podobny do kwasu tłuszczowego omega-9 jest kwas oleinowy, którym jest bogaty w oliwę. Oliwa z oliwek wykazała dobre działanie na ciśnienie krwi i uważa się, że pozytywne działanie kwasu oleinowego chroni przed miażdżycą tętnic. 

Zatem, podobnie jak omega-3, odgrywa ważną rolę dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego. 

Better You Olej Premium z Łososia to Omega kompleks, stworzony ze świeżego oleju z łososia, dziś już dostępny na rynku. 

Olej z łososia produkuje się w Norwegii w ścisłych i łagodnych warunkach aby uzyskać całkowicie produkt najwyższej jakości, bez substancji zanieczyszczających środowisko.