Magnez jest minerałem i pierwiastkiem, który bierze udział w wielu różnych procesach w ciele. W organizmie mamy od 20 do 30 g magnezu, z czego około 50-55% znajduje się w szkielecie, który służy również jako magazyn dla minerału. W naszych komórkach mięśniowych mamy również dużo magnezu, około 25-40%, pozostałe w komórkach wątroby, czerwonych krwinkach i płynie pozakomórkowym.

Magnez bierze udział w ponad 300 reakcjach enzymatycznych! Duża część tych reakcji enzymatycznych występuje w związku z produkcją energii, tj. w produkcji cząsteczki energii ATP. Tak więc przy braku magnezu zmniejsza się dostępność ATP (energii). Na przykład, ważne jest, aby uzyskać wystarczającą ilość magnezu, ponieważ pomaga zmniejszyć zmęczenie . Ten minerał jest również ważny dla prawidłowego funkcjonowania mięśni, prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, syntezy białek, procesu podziału komórki, równowagi elektrolitowej, utrzymania prawidłowej kości, zębów i przyczyniania się do prawidłowej funkcji psychologicznej.

Nasze dzienne zapotrzebowanie na magnez wynosi 280 mg u kobiet i 350 mg u mężczyzn, ale niektóre grupy takie jak Ludzie, którzy dużo ćwiczą, mogą mieć zwiększoną potrzebę. Dobrymi źródłami magnezu poprzez dietę są zielone warzywa, rośliny strączkowe, pełnoziarniste zboża, kakao, komosa ryżowa, orzechy i nasiona. Niektóre z tych pokarmów bogatych w magnez zawierają również włókna, kwas fitynowy lub kwas szczawiowy, które niestety nieco hamują wchłanianie. Spożycie jest również hamowane przez wysokie spożycie wapnia, gdy "walczą" o ten sam mechanizm wychwytu. Jeśli wiesz, że jesz trochę pokarmów bogatych w magnez i / lub ćwiczysz, suplement magnezu może być dobrym rozwiązaniem.

Magnez w postaci suplementów musi być związany z czymś, ponieważ jest zbyt niestabilny w swojej elementarnej formie. Istnieje na przykład wiele sposobów wiązania magnezu. z kwasem (tlenkiem), różnymi solami i aminokwasami, z których każdy zapewnia różne skuteczne wchłanianie magnezu w organizmie. Trzy z najbardziej łatwo przyswajalne form są cytrynian (sól magnezowa kwasu cytrynowego), jabłczan (sól magnezowa kwasu jabłkowego) i diglicynian (chelat aminokwasu glicyny).

Better You Magnez + zawiera tylko te trzy łatwo przyswajalne formy magnezu wraz ze szpinakiem i ekstraktem z nyponu. Czysty bez niepotrzebnych dodatków po prostu 100% Naturalny suplement roślinny.